Príbeh zrodu

Autor: Karol Wolf | 5.1.2012 o 10:50 | Karma článku: 4,70 | Prečítané:  1178x

Toto nebude blog o tom, ako sa zrodila legenda či kult. Žiadne oslavné ódy a mexické vlny, na to je KOFBOJ zatiaľ príliš mladý. Toto je príbeh 100 % slovenského nápoja, za ktorým nestoja státisícové marketingové rozpočty, ale najmä risk a odvaha zmeniť spotrebiteľské stereotypy.

Príbeh KOFBOJA začal na jar 2011, kedy spoločnosť Slovenské pramene a žriedla (SPŽ) oslovila agentúru Dynamic Relations 2000 (DR2000) s požiadavkou pripraviť komunikáciu podpory značke Šofocola. SPŽ bola presvedčená, že jej Šofocola sa chuťovo vyrovná Kofole, ale nedarilo sa jej preraziť cez silný marketing trhového lídra.

DR2000 navrhla koncept verejného slepého spotrebiteľského testu s názvom KOFBOJ. Testovať sa mala Šofocola a Kofola s tým, že ľudia síce budú vedieť, o aké nápoje ide, ale nebudú vedieť, v ktorom poháriku je ktorý nápoj. SPŽ sa projekt páčil, ale nakoniec prevážili argumenty, že takýto test by mohol byť považovaný za porovnávaciu reklamu.

DR2000 tak nezískala súhlas klienta, ale nevzdala sa. V agentúre dozrelo presvedčenie, že princíp slepého testu je presne to, čo trhu a najmä spotrebiteľom chýba. Rozhodla sa investovať do tohto nástroja vlastné zdroje a prepracovala koncept. Po poradách s právnikmi vznikol model, kde mali byť testované nápoje striktne utajené od začiatku až do konca. Tak vznikol KOFBOJ – úplný slepý spotrebiteľský test, kde ľudia od začiatku nevedia, čo testujú. S touto koncepciou vyslovila podmienečný súhlas aj spoločnosť SPŽ. Podmienky boli stanovené tak, že agentúra môže test zrealizovať, ale odmenu bude inkasovať iba ak dôjde ku zvýšeniu predaja Šofocoly.  

Loptička zostala na strane DR2000. Agentúra si najprv nechala vypracovať slepý senzorický test v akreditovanom Senzorickom laboratóriu Fakulty chemickej a potravinárskej technológie STU. Ten preukázal, že medzi oboma nápojmi je iba malý rozdiel v chuti, farbe, vôni a čírosti.

Po senzorickom teste sa DR2000 v októbri 2011 pustila do akcie. KOFBOJ trval 14 dní a prešiel celým Slovenskom. Do testu sa zapojio 11 242 ľudí, stránku www.kofboj.sk navštívilo za dva týždne 37-tisíc unikátnych návštevníkov. Projekt získal 1 109 fanúšikov na facebooku a nespočet priaznivých príspevkov v blogových diskusiách a celej online komunite.

Výsledky prekvapili. V súboji, kde  rozhodovala iba chuť spotrebiteľa sa ukázalo, že až 48 % ľudí považuje Šofocolu za chutnejšiu alebo chuťovo rovnocennú Kofole.

To už ale prakticky existoval KOFBOJ ako nová identita. Ľudia ho prijali veľmi pozitívne. Jeho vizuálny a filozofický koncept natoľko zaujal SPŽ, že prejavili záujem o odkúpenie brandu KOFBOJ. Obchod sa uskutočnil a tak sa vlastne zrodil nápoj KOFBOJ, ako ho poznáme dnes. Na trhu je aktuálne KOFBOJ – limitovaná edícia Šofocoly pre rok 2012. Je to síce stále pravá Šofocola classic, ale je to najmä KOFBOJ. Nápoj s identitou, ktorá sa opiera o spotrebiteľskú voľbu – jeho chuť, pocit a inštinkt.

Stopercentný slovenský výrobok, za ktorým nestojí žiaden zahraničný investor alebo vlastník.

Kofboj vznikol ako férový hráč a takým aj zostáva. Stačí ochutnať.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.


Už ste čítali?